| Storylinepunkt | Nyckelfrågor | Aktivitet | Organisation | Material | Produkt | Ämnesintentioner | ||
| 1 | Ett brev kommer till förskolan där tre filurer presenterar sig och den miljö dem älskar. | Vad kan det vara för filurer? Hur ser dem ut? Hur ser naturen ut? Vad finns i naturen? Hur låter det i naturen? Vart tror ni dom bor? | Att skapa tre filurer och en natur miljö. | Brevet läses för helklass, där nyckelfrågorna diskuteras i helklass. Därefter sker skapande i mindre grupper. | Barnen får skapa av återvunnet material och naturmaterial. Ex; kartong, tidningar, tyg, kottar, mossa, pinnar, folie med mera. | Skapa tre filurer samt naturmiljö. | Konstruktionsteknik, samarbete, "återbruka-tänk", Demokrati - där barnen tillsammans får bestämma hur filurerna ska se ut och vad som finns i miljön. | |
torsdag 22 december 2016
Planering: Aktvitet 1
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Efter handledning med Anna H har vi valt att redigera storyline temat, så att barnen skulle få vara delaktiga i skapandet redan från början. Då vi ville att barnen skulle skapa karaktärerna, platsen och miljön.
SvaraRadera