| Storylinepunkt | Nyckelfrågor | Aktivitet | Organisation | Material | Produkt | Ämnesintentioner | ||
| 2 | Ett brev kommer att finnas på miljön som barnen har skapat tillsammans med föremål/skräp. I brevet står det förklarat att det har kommit främmande föremål som de behöver hjälp med. | Vad är det föremål? Vad används det till? Var kommer de ifrån? Vem har lagt det här? Är det farligt för någon? Vem ska ta hand om det? | Barnen behöver nu fundera över vad det är för föremål som ligger i skogen och hur det kan sorteras. | Barnen är i helgrupp tillsamman med pedagogerna där det diskuteras kring nyckelfrågorna. | Plast, kartong, metall, fruktavfall, papper, trä/pinnar. | Att barnen sorterar föremålen utefter materialavfall. | Omsorg för sin närmiljö och naturmiljö, samarbete, källsortering. | |
torsdag 22 december 2016
Planering: Aktivtet 2
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Eftersom vi har redigerat aktivitet 1 blev det även en ändring i aktivitet 2.
SvaraRadera